Prečo heterosexuáli pomáhajú lesbám a gejom?

Autor: Z respectu | 11.9.2014 o 16:54 | (upravené 16.9.2014 o 17:14) Karma článku: 8,37 | Prečítané:  1966x

Naša agentúra sa už niekoľkokrát postavila na stranu menších, či slabších. Niekoľko rokov pracujeme pre Úsmev ako dar na kampaniach, ktorých cieľom je podporovať myšlienku, aby každé dieťa malo rodinu, podporovali sme vznik a komunikáciu projektu Gypsy Spirit, ktorého cieľom je vyzdvihovať pozitívne skúsenosti s Rómami. Je pre nás prirodzené a samozrejmé postaviť sa na stranu tých, ktorí sú znevýhodňovaní, za tých, ktorí sú v menšine a najmä za tých, na ktorých ostatní útočia. Veríme, že každý človek je jedinečnou osobnosťou a každý z nás si zaslúži úctu, slušné zaobchádzanie a toleranciu.

V ostatnom období sme zaznamenali zvýšený výskyt útokov na lesby a gejov. Útoky sú čoraz hlasnejšie a razantnejšie. Preto sme sa rozhodli vyjadriť podporu lesbám a gejom, aby na nich spoločnosť nepozerala inak len kvôli orientácii. Myslíme si, že záleží na tom, aký človek je a čo robí. Aký je dobrý hudobník, športovec, aká je dobrá poetka, moderátorka, producentka či učiteľka. Každý má právo na to, aby bol šťastný.

Na začiatku bol Brani Grohling, on nás oslovil, aby sme pripravili kampaň na podporu gejov a lesieb. Prišli sme s jednoduchou myšlienkou: viac ako na orientácii záleží na tom, aký človek je a čo robí. Aký je dobrý hudobník, športovec, aká je dobrá poetka, moderátorka, producentka či učiteľka. A jeho orientácia na tom nič nemení - nerobí ho horším ani lepším, ani viac ani menej "hodného" svojich práv. Kampaň má jednotný symbol - nápis "Ak by som bola lesba/gej? Zmení sa niečo?" v dúhovom krúžku.

Pre kampaň Brani Grohling oslovil ľudí známych z verejného života, zásadne iba heterosexuálne orientovaných, ktorí majú svoj vlastný okruh fanúšikov - hercov, spevákov, spisovateľov, atď. Postupne sa ku kampani pridali aj ďalší a tak kampaň podporila tridsiatka osobností, ktoré sa stali ambasádormi lesieb a gejov.

Prečo iba heterosexuáli? Považovali sme za silnejšie, ak sa za menšinu, na ktorej práva sa útočí, postaví väčšina. Ak chceme hovoriť o téme “byť lesbou a gejom je normálne” s ľuďmi, ktorí to za normálne nepovažujú, máme za to, že skôr si vypočujú niekoho takého, ako sú oni, akoby počúvali lesby a gejov. Oni si robia tiež vlastné kampane, na tejto však pracovali iba heterosexuálne orientovaní ľudia žijúci v “tradičných” rodinných zväzkoch. A takí obhajovali lesby a gejov.

Vizuálom kampane sa stala ich fotografia so symbolom kampane. Fotky postovali na Facebook, kde ich ľudia komentovali, lajkovali a zdieľali ďalej. Každá z osobností tak oslovila svoj okruh fanúšikov, ktorí s ňou na túto tému diskutovali, často nesúhlasili a osobnosti museli svoj postoj obhajovať, presviedčať ľudí, že aj lesby a gejovia sú takí istí ľudia ako oni sami.

Kampaň sa rozbehla rýchlo, za pár hodín sa šírila Facebookom, aj mimo Slovenska, zapojil sa aj David Koller, či zamestanci hotela v Rakúsku. Mnohí hneď prišli aj so svojimi vlastnými verziami kampane. 

Každý človek, ktorý chce tiež vyjadriť svoju podporu gejom a lesbám, tak môže spraviť na stránke www.podporujeme.sk, kde si vytvorí takúto vlastnú fotku, ktorú môže použiť napríklad ako svoju profilovú fotku na Facebooku. Môže tak podporiť myšlienku, že nezáleží na tom aký si, oveľa dôležitejšie je, aby bol človek šťastný, a aby sme si neubližovali. 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Architekt: Niektoré sedačky sú zámerne nepohodlné

Aké zásadné chyby robíme pri zariaďovaní obývačky a kam umiestniť televízor?

SVET

Muž zastrelil vo Fínsku starostku mesta a dve novinárky

Každú zasiahol ranami z pušky do hlavy a trupu.

EKONOMIKA

Zakladateľ siete pre milionárov: Neukazujú len bohatstvo, ale to, ako žijú

Sociálna sieť Rich Kids nie je pre každého.


Už ste čítali?